Haber

Bakan Uraloğlu, “Trabzon Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı Projesi” toplantısında konuştu. İfade

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin ulaştırma alanında Avrupa Birliği (AB) müktesebatıyla uyumlu yüksek standart ve kuralların uygulanmasına yönelik çabalarını sürdürdüğünü söyledi.

Ortahisar ilçesindeki bir otelde düzenlenen “Trabzon Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı Projesi”nin açılış töreninde konuşan Uraloğlu, projenin Trabzon’un geleceğini şekillendirmek, daha sürdürülebilir ve yaşanabilir bir şehir inşa etmek amacıyla hayata geçirildiğini belirtti.

Bakan Uraloğlu, Türkiye Yüzyılında insan ve çevre odaklı, akıllı ve güvenilir entegre ulaşım sistemleri ve hızlı bağlantı ağlarıyla dünyada öncü olma vizyonuyla çalışmalarını sürdürdüklerini belirtti.

Ulaşım ve iletişim yatırımlarını kesintisiz kalkınmanın, rekabetçi ekonominin, sosyal etkileşimin, sürdürülebilir şehirciliğin ve refahın temeli olarak gördüklerini belirten Uraloğlu, “Cumhurbaşkanımızın liderliğinde son 22 yılda 100 yıllık bir çalışma yürüttük. Ülkemizin ulaşım ve haberleşme altyapısına yaklaşık 250 milyar dolar yatırım yaptık. Bundan sonra 2053 yılına kadar yaklaşık 195 milyar dolar yatırım öngörüyoruz. Bunu da planladık.” söz konusu.

Uraloğlu, Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi ve 1915 Çanakkale köprüleri, İzmir-İstanbul otoyolu, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara otoyolları gibi dev projeleri peş peşe hayata geçirdiklerini belirterek, şöyle devam etti:

“Yüksek standartlı bölünmüş yollarla ülkemizin her noktasına hızlı, güvenli ve konforlu bir şekilde ulaşımı mümkün hale getirdik. 6 bin 100 kilometrelik bölünmüş yol uzunluğumuzu 29 bin 500 kilometreye, otoyol uzunluğumuzu ise 29 bin 500 kilometreye çıkardık. 1714 kilometreden yaklaşık 3 bin 700 kilometreye, 10 bin 948 kilometre demiryolu hattı.” Yol ağımızı 14 bin 165 kilometreye çıkardık. Mevcut demiryolu ağımızı neredeyse sıfırdan yeniledik. Hem elektrifikasyon hem de sinyalizasyon altyapısını kurduk. Ülkemizde hızlı trenin olmadığı dönemde 2 bin 251 kilometrelik yüksek hızlı tren ağını sıfırdan kurduk. 2002 yılından bu yana “Faal durumdaki havalimanı sayımızı 26’dan 57’ye, terminal kapasitemizi ise 55 milyon yolcudan yaklaşık 338 milyona çıkardık. 50 ülkede 60 noktaya yurt dışı uçuşları devam ederken, 283 yeni noktayı da uçuş ağımıza ekleyerek uçuşlarımıza başladık. Dünya çapında 343 noktaya uçuyoruz.”

Uraloğlu, denizcilik sektöründeki uluslararası liman sayısını 152’den 190’a, tersane sayısını 37’den 85’e, yat bağlama kapasitesini ise 8 bin 500’den 25 binin üzerine çıkardıklarını belirtti.

Karadeniz ve Trabzon’da ulaşımın ana arteri olan Karadeniz Sahil Yolu’nu da bu dönemde tamamladıklarını belirten Uraloğlu, “Zigana Tüneli’ni, Maçka tünellerini, Tanjant Yolu’nu tamamladık. En değerli kısımlarını tamamladık. Kanuni Bulvarı’nı trafiğe açtık. Şimdi Boztepe- “Değirmedere bağlantısında çalışma yapıyoruz. Aynı şekilde Maçka Yolu’nu doğrudan sahile bağlayacak tünel çalışmalarını da hızla yürütüyoruz. Kışın geçilmesi imkansız olan KOP’ta tünel çalışmalarımızı hızlandırdık.” dedi.

Trabzon’da yeni havalimanı ve raylı sistem hattı çalışmaları

Uraloğlu, Trabzon’a yeni bir havalimanı kazandırmak için çalışmalara başladıklarını belirterek, şu değerlendirmeyi yaptı:

“Mevcut iç sınırlar terminal binasına iki adet sabit yolcu köprüsü ve kapısı ekleyeceğiz. Özellikle yeni dış hatlar gelen yolcu terminali ve CIP binası acildi. Yıl sonuna kadar 3.240 metre uzunluğundaki yeni pist ve 110 bin metrekarelik, 10 milyon yolcu kapasiteli yeni terminal binası tamamlanacak.” “Fizibilite çalışmalarını tamamlayıp ihale sürecini başlatmak istiyoruz. Ardından Trabzon Havalimanı’nın inşaat sürecine başlayacağız. Tamamlandığında inşallah önümüzdeki dönemde Trabzon’a uzun yıllar hizmet edecek çok değerli bir yapıyı hayata geçirmiş olacağız. yıllar.”

Uraloğlu, Akçaabat ilçesi, Meydan bölgesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon Otogarı ve Trabzon Havalimanı arasındaki yolculuk talebine cevap verecek Trabzon Raylı Sistem Hattı için çalışmalara başladıklarının altını çizdi.

Trabzon Büyükşehir Belediyesi ile güzel bir iş birliğine sahip olduklarını belirten Uraloğlu, “Cumhurbaşkanımızın da onayıyla bu projeye destek verdik, bundan sonra da inşallah belediyemizle birlikte şehrimize kazandıracağız. Bu bir projedir. İlimiz ve şehrimiz için vazgeçilmez projelerden biri.” söz konusu.

Bakan Uraloğlu, projenin 31,9 kilometre uzunluğunda ve 56 istasyondan oluşmasının planlandığını vurgulayarak, “Şehrimizin batısından doğusuna en kalabalık bölgeyi raylı sistem sınırlarıyla birbirine bağlayarak trafiği rahatlatacağız. Etüt-proje hizmetleri ihalesinin hazırlık çalışmaları sürüyor. Büyükşehir Belediyemizin şu ana kadar yaptığı çalışmaları inceledik.” “İnşallah bu yıl uygulamaya başlayacağız” dedi.

“Ulaşım planlarının hazırlanmasına büyük önem veriyoruz”

Bakan Uraloğlu, bugüne kadar olduğu gibi bugün de güçlü, çağdaş, sağlam altyapı ve üstyapı temelinde Türk Yüzyılını hep birlikte inşa ederek milletin yaşam kalitesini sürekli yükselteceklerini söyledi.

Artan nüfus oranlarının artık geleneksel yaklaşımların dışında, sürdürülebilir politika ve projeler ile ileri teknolojileri içeren çözüm arayışlarını gerektirdiğini vurgulayan Uraloğlu, “Bugün görüyoruz ki hem ülkemizde hem de dünyada pek çok şehir bu süreçten geçiyor. Dijital dönüşüm süreci ve bu değişime uyum sağlamaya çalışıyoruz. Bu noktada bakanlık olarak uluslararası ve ulusal olarak görüyoruz” Kent içi ulaşım sistemlerini geliştiriyoruz ve geliştirmeye devam ediyoruz.” dedi.

Uraloğlu, başta İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli, Düzce ve Trabzon olmak üzere birçok ilde sürdürülebilir kentsel ulaşım planları hazırlayıp ulusal ulaşım sistemlerine entegre etmeye başladıklarını belirterek, “Ulaşım planlarının hazırlanmasına büyük önem veriyoruz. Bu programlarda yer almayan şehirlerimizi de kapsayacak yeni projeleri hayata geçireceğiz.” “Bunu hayata geçirmek için AB ile birlikte çalışıyoruz, büyük ve güçlü Türkiye’nin her köşesinde ulaştırma ve haberleşme alanında dünya çapında projeler hayata geçiriyoruz. Türkiye, AB’ye uygun yüksek standart ve kuralların uygulanması yönündeki çabalarını sürdürüyor. Ulaştırma alanında AB müktesebatına kararlılıkla uyum sağlıyoruz.” söz konusu.

Bakan Uraloğlu, 2002 yılından bu yana devam eden Türkiye-Avrupa Birliği Mali İşbirliği ile bu çalışmaların ulaştırmanın her alanında desteklendiğini belirterek, şöyle devam etti:

“Bu kapsamda Halkalı-Kapıkule Demiryolu Sınırı, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Sınırı Köseköy-Gebze kesimi, Irmak-Karabük-Zonguldak ve Samsun-Kalın Demiryolu sınır projeleri gibi kamu kaynaklarına AB hibelerini ekliyoruz. Bu büyüklükteki projelerin yanı sıra milletimizin yaşam kalitesini artıran güvenilir projelere imza atıyoruz.Ekonomik, konforlu, hızlı, çevreye duyarlı ve akılcı hizmetlerin sunulduğu sürdürülebilir projelerin değerinin bilincindeyiz. AB’nin sürdürülebilir ve akıllı hareketlilik stratejisi olan Bakanlığımız, IPA fonları aracılığıyla belediyelere sürdürülebilir kentsel ulaşım planlarının hazırlanması konusunda destek sağlıyor. Bu kapsamda Trabzon Büyükşehir Belediyesi dışında, “Kocaeli Belediyeleri ile sürdürülebilir kentsel ulaşım projeleri yürütüyoruz, Ankara, Düzce, İstanbul ve İzmir ile bu şehirler için 16,3 milyon euroluk hizmet alım sözleşmesi imzaladık.”

Trabzon Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı Projesinin maliyeti 2 milyon euro

Trabzon Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı Projesi’nin yatırım değerinin yaklaşık 2 milyon euro olduğunu belirten Uraloğlu, “Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım kapsamında Trabzon Büyükşehir Belediyemize 1,7 milyon Euro tutarında bisiklet yolu üretim çalışması yapmayı hedefliyoruz. milyon avro ve 2,2 milyon avro tutarında tedarik tedarik projesi.” “Bütçemizi ayırdık. En kısa sürede bu projeleri hayata geçireceğiz. Bu projeyi hayata geçirerek Trabzon’un daha yeşil, daha çevreci, daha ulaşılabilir bir şehir olmasını sağlayacak, trafik güvenliğini artıracak çok önemli bir adım atıyoruz. şehir.” dedi.

Projenin, kent sakinlerinin ve ilgili ticari kuruluşların hareketlilik ihtiyaçlarını karşılamak ve daha iyi bir yaşam kalitesi sağlamak amacıyla tasarlandığının altını çizen Uraloğlu, bunun aynı zamanda yerel ve üst ölçekli çevresel, sosyal ve ekonomik hedeflere ulaşmayı da sağlayacağını belirtti.

Uraloğlu, projenin geliştirilmesi sırasında toplu taşıma, özel araçlar, yolcu ve yük taşımacılığında kullanılan tüm ulaşım modlarını dikkate alarak temel mobilite ihtiyaçlarının sürdürülebilir bir şekilde karşılanmasına odaklandıklarını belirtti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile yerel yönetimler arasındaki ortak çalışma ve dayanışma ruhuyla kentlerin sürdürülebilir kentsel ulaşım planlarının başarıya ulaşacağına işaret eden Uraloğlu, bu planın büyümeye, gelişmeye ve kente katkı sağlayacağına canı gönülden inandığını kaydetti. Trabzon’un daha yaşanabilir bir şehre dönüştürülmesi.

Bakan Uraloğlu, Trabzon’a ilk kez geleceğini öğrendiği AB Türkiye Delegasyonu Mali İşbirliği Lideri Odoardo Como’ya da “Yeryüzündeki cennete hoş geldiniz” dedi.

Programa Vali Aziz Yıldırım, TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Kurulu Başkanı, AK Parti Trabzon Milletvekili Adil Karaismailoğlu, AK Parti Trabzon Milletvekili Vehbi Koç, AK Parti Genel Merkez Yerel Yönetimler Başkan Yardımcısı Ayşe Sula Köseoğlu, Büyükşehir Belediye Başkanı katıldı. Murat Zorluoğlu, AB Türk Delegasyonu Mali İşbirliği Lideri Odoardo Como, AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürü Burak Aykan ve diğer ilgililer katıldı.

Bakan Uraloğlu, temasları kapsamında Vali Aziz Yıldırım’ı makamında ziyaret ettikten sonra esnafı ziyaret etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu